Gurl Best Friend

Tuesday, October 26, 2010
Hari ini aku mau cerita pasal kawan baik aku...
kawan yang sentiasa menemani ku kala ku duka dan suka..
semua cerita di kongsi bersama..
dia mengetahui segala isi hatiku walaupun aku xpernah cerita dengan dia..

Kami sangat rapat..
mcm isi dengan kuku..
aku gelar dia C kuning..
Dia gelar aku C kiut ( PERASAN!!!..hua3x)
dia tidak pernah menunjukkan mimik muka yang lain
selain daripada senyum..

Tiap malam dia mesti tidur dalam pelukkan ku...
menemani ku sepanjang masa...
aku sentiasa membawa dia kemana jua ku pergi..
xkiralah, balik sabah, praktikal di tempat yang jauh2..
dia mesti ada bersama...

kadang2 kalah aku merasa kesian dgn dia..
Aku dapat rasakan dia dalam kesunyian..
Jadi aku kenalkan dia dgn C pinky
Dia sangat gembira dengan kawan barunya..
mereka sangat rapat, c pinky sangat baik dengan c kuning
Aku pun turut gembira dengan dia...

kawan Baru C kuning.. C pinky
~C kuning yang baru lepas dicuci di jemur dibawa kipas~

~C pinky menemani C kuning~

Pada suatu Pagi yang indah..
Aku seperti biasa on9 membuka Facebook
tiba2 aku ternampak video ceramah dari seorang ustaz..
tajuk video itu adalah:
"patung garfield & Spongebob haram di jadikan bantal peluk jika baligh"


Aarrggggghhhhhh....blogger-emoticon.blogspot.com.... TIDAKKKK........
aku tidak dapat terima kenyataan ini pada masa itu....
Kenapa dia mesti tekankan nama patung Spongebob,
kenapa bukan teddy bear,
kenapa bukan doremon,
NO!!!!!...........

Fikiran ku stuck,
xtau mau buat apa dgn kawan baik ku ni...blogger-emoticon.blogspot.com
Adik n kakak aku bagi komen, suruh buang C kuning..
Aku xmau buang dia semata2 video ni...blogger-emoticon.blogspot.com
pleezzz... somebody help me...



blogger-emoticon.blogspot.com Oleh kerana aku xdapat terima kenyataan..
aku mengkaji balik Hukum Hakam pasal patung ni..
cari di internet hukum yang boleh aku terima...

Last2 aku jumpa benda ni di internet..

"http://www.halaqah-online.com/v3/forum/index.php?s=0c89c3780e42634db7e4a36c1059148e&showtopic=999
(Koment seorang hambah Allah)
wslm..erm, anti bleh rujuk lebih lagi dalam buku Halal dan haram yg ditulis oleh Dr. yusuf Al-Qardawi..
ana penah terbaca, kalau patung itu utk tujuan permainan -mcm patung kanak2 tu dibolehkan.. ianya sebagai medium utk mendidik kanak2..yg pasti, patung yang lengkap dengan segala sifat menyamai hidupan asal adalah tidak dibolehkan.."




"yg pasti, patung yang lengkap dengan segala sifat menyamai hidupan asal adalah tidak dibolehkan.."

C kuning tidak lengkap dan tidak menyamai hidupan asal...
betuknya tidak mcm manusia atau binatang lain..
dia adalah kartun semata2...
Jadi dia tidak haram..
Yeaaahhh.....blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com



blogger-emoticon.blogspot.comAku sangat hepi sebab C kuning xpayah dibuang...
blogger-emoticon.blogspot.com Fuuuuuhh~~~~rasa sangat lega...
Sejak kejadian itu, aku lebih menghargai C kuning..

"I LUV U C KUNINGblogger-emoticon.blogspot.com"


~the end~







2 comments:

  1. Asfz said...:

    asfz pon ada C kuning..
    suka sangat!! sayang sangat!! :)

  1. monikolin said...:

    hehe.. sama la kita... best sangat peluk c kuning...:P