Apa Korang Akan Buat Bila Terjumpa/Berkenalan Dengan Orang Hipokrit...

Wednesday, October 20, 2010
Oleh kerana aku ada kenal sesorang yang hipokrit,
so, aku mau cerita pasal topik ni la...
lantaklah, kalo korang rasa topik ni buring...
yg penting aku mau post jgk..hehehe...

Persoalan n0.1
Apakah itu hipokrit??
hipokrit tu berasal dari gabungan perkataan HIPO dan KONKRIT ka??

Jawapannya SALAH!!
blogger-emoticon.blogspot.comMenurut Kamus Dewan (Edisi Ke Tiga ) HIPOKRIT bermaksud orang yang berpura-pura berperangai, bersifat dan berkelakuan baik; orang yang memperlihatkan keadaan diri yang berlainan daripada yang sebenarnya AKA munafik..

blogger-emoticon.blogspot.com
Persoalan n0.1
Macam manakah contoh orang2 hipokrit ni??

contoh 1:
seorang isteri melayan baik mak mentuanya yang dtg kat rumah,
tetapi, semasa buat air di dapur bersama suaminya,
si isteri menyuruh mak suaminya itu balik secepat yg mungkin..

contoh 2:
Pada tanggal 31 ogos bertempat di padang merdeka
seorang YB dengan Bangganya menjerit2 aku anak malaysia n merdeka,
YB itu menjerit2 sehingga hilang suara..
tepat jam 1 YB tersebut balik dgn menggunakan kereta toyota...
(apalah maknanya tu , anak malaysia beli barangan import)

contoh 3:
Rokiah, tiba2 menjadi ayu dan baik semasa terjumpa dgn budak lelaki yg ensem,
padahal dalam hostel, bukan main lagi cari gaduh dgn perempuan lain..
suka menjerit2 mcm anak burung yg kelaparan

blogger-emoticon.blogspot.com
Persoalan n0.3
Apa yang harus kita buat dgn orang2 mcm ni???
Aku pun xtau mau buat apa dgn org mcm ni, rasa mcm mau bagi tendangan jak...blogger-emoticon.blogspot.com
blogger-emoticon.blogspot.com kalo ndak pun sebat dia sampai insaf.... hahahahahaha.........
(dlm angan2, padahal xberani wat jgk..huhuhuhu...)


blogger-emoticon.blogspot.com XAPA LA, AKU MASIH BISA BERSABAR

0 comments: